کتاب «راهنمای کارآفرینان، هدایت گام‌به‌گام برای ساختن شرکتی موفق» نوشته استیو بلنک توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ دوم رسید.

از هر ۱۰ نوپا سال اول ۹ تیم شکست می‌خوردند. علت اصلی تقلید از کسب‌وکارهای بزرگ است. تولید، بازاریابی، استخدام و …. همه‌چیز آن‌ها باهم فرق دارد. درک این موضوع که مسیر هدایت کسب‌وکارهای بزرگ با استارتاپ‌ها متفاوت است، برای موفقیت کارآفرینان حیاتی است. در کسب‌وکارهای باسابقه، بازار، محصول و مدل کسب‌وکار کاملاً مشخص است. درحالی‌که هیچ‌کدام از این اطلاعات را کارآفرین در اختیار ندارد.

کار اصلی تیم استارتاپ، یافتن مدل کسب‌وکاری معتبر، تکرارپذیر و قابل رشد است. بدون مدل معتبر قطعاً شکست خواهید خورد. این همان دلیلی است که ۹۰ درصد کسب‌وکارهای نوپا سال اول از بین می‌روند. حرفه‌ای‌های هرگز بر اساس حدس و گمان کاری انجام نمی‌دهند. آیا صرفاً به گفته پزشک بدون آزمایش و بررسی اقدام به عمل جراحی می‌کنید؟ به خلبانی که نمی‌داند شرایط جوی چطور است یا سلامت هواپیما در چه وضعیتی است چقدر اعتماد می‌کنید؟ احتمال موفقیت سربازان بدون استراتژی در میدان جنگ چقدر است؟ هرچقدر هم که متخصص خوبی باشید، تجربه جای مدل را نمی‌گیرد.

بسیار خب تجربه که کافی نیست، ابزارهای شرکت‌های بزرگ هم که کمکی نمی‌کنند. پس چه باید کرد؟

متدولوژی توسعه مشتری دقیقاً پاسخ به همین سؤال است. توسعه مشتری روشی مناسب برای یافتن مدل کسب‌وکار معتبر نوپاهاست. کارآفرینان با کمک توسعه مشتری می‌توانند مشکل و بازار مناسب را پیدا کنند. توسعه مشتری کمک می‌کند تا زمان و پول شما برای ساختن محصولی که بازار ندارد هدر نرود.

کتاب راهنمای کارآفرینان فرایند توسعه مشتری را در عمل و به شکلی گام‌به‌گام تشریح می‌کند. روش توسعه مشتری توسط هزاران کارآفرین در سراسر دنیا برای راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق به کار گرفته است.

۸۷,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *